Det visade sig att lagersaldot inte stämde, berättar skribenten.
Det visade sig att lagersaldot inte stämde, berättar skribenten. Bild: Fredrik Sandberg/TT

Nonchalant att inte se till att lagersaldo uppdateras

När jag letade på platsen där tuben skulle finnas var det tomt, skriver Thomas Lundqvist.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du skriva en egen insändare? Mejla till: friaord@gp.se. Vill du svara eller har du synpunkter på en insändare? Använd samma mejladress och ange vilken insändare det gäller.

ANNONS
|

Förra veckan var jag på Biltema Sisjön och skulle handla en produkt till min bil. Enligt lagersaldot skulle det finnas 1+. När jag letade på platsen där den skulle finnas var det tomt. En av personalen gick ut på lagret och kollade och den var slut. Detta kan jag acceptera eftersom lagersaldot är en prognos och någon kan ha köpt den sista tuben.

Dagen efter åkte jag därför till Biltema Backaplan som har ett 10+ lagersaldo. När jag kommer till hyllan är den tom. Jag frågar då i kundmottagningen och där säger de att tuben ska finnas i lager och hänvisade till en kollega vid bilvårdsprodukter. Detta gjorde jag och fick då svaret att de är slut. På min fråga varför lagersaldot inte stämmer fick jag till svar att de ska finnas på lagret men att de inte kunde hitta dem, kanske hade någon snattat dem.

ANNONS

Detta är höjden av nonchalans, att inte orka gå ut på lagret och se till att lagersaldot är uppdaterat. Jag körde tre mil helt i onödan på grund av Biltemas oordning av sitt sortiment. Jag har mejlat deras kundservice men de svarar inte av någon anledning.

Thomas Lundqvist

LÄS MER:De har tjänat miljarder – på de stora svenska lågprisbutikerna

LÄS MER:Listan: Här är varningarna för sämsta prylarna

ANNONS