Tiger Woods comeback i US Masters gav ett tittarlyft för CBS och andra amerikanska tv-bolag.
Tiger Woods comeback i US Masters gav ett tittarlyft för CBS och andra amerikanska tv-bolag. Bild: Jae C. Hong

Tittarsuccé när Woods gjorde comeback

ANNONS
|

Fler amerikaner än på flera år bänkade sig framför sändningarna av förra veckans golfmajor US Masters där Tiger Woods gjorde comeback efter en bilolycka i februari förra året.

Tv-kanalen CBS:s sändning av söndagens finalrond hade 10,17 miljoner tittare i snitt, enligt mätsystemet Nielsen. Det är kanalens högsta Masterstittarsiffra sedan 2019 då Woods vann tävlingen inför en motsvarande siffra på 10,8. Förra året, då Woods inte spelade, var siffran 9,45.

Även andra mindre amerikanska tv-bolag som ABC, ESPN och NBC såg en ökning i sina tittarsiffror under förra veckans sändningar från banan Augusta National utanför Atlanta, Georgia.

Amerikanske världsettan Scottie Scheffler vann tävlingen. Tiger Woods slutade på 47:e plats.

ANNONS
ANNONS